Hej och wilkomen! Jag heter Alex, är 25 år och kommer från umeå men har vikt in årorna och bor numera i storschtan. I min bloggy kommer ni att läsa om öronsnask, kläa, ångest å ev lite andra kewligheter. Klem så länge!













Ett skepp kommer lastat med VEGORECEPT! titta hit





Jag försöker äta vegetariskt så gott jag kan pga varför inte???? så bra för djur å natur va. Idag testade jag å göra Black bean burgers, jag utgick från ett recept på www men gjorde mest efter eget behag. Here it goes!
 
1 burk svarta bönor
1,5 dl majsmjöl (glutenfritt mjöl)
1,5 dl glutenfria havregryn
1 riven charlottenlök
1 riven vitlöksklyfta
ca 1 dl sesamfrön (kan uteslutas)
1 ägg
chiliflakes
svartpeppar
vitpeppar
salt
 
Mosa bönorna med en gaffel eller dyl, blanda ner alla resterande ingredienser, förutom de eventuella sesamfröna (!!) da. Blanda väl! Om det känns för torrt kan en blanda i pyttelite vatten. Ställ in i kylen i typ 10 min och låt gojjsa till sig. Forma till 4 börjare & vänd dom i sesamfrön. Stek på vardera sida i typ 2-3 min, klart!

KÄKA tills du storknar. Servera med valfritt tillbehör, jag hade en brödskiva (tyckte dock de blev lite för törrt, kör hellre utan), groddar, rödlök, tomatskivor, avocadoröra, spenatblad och fetaost. GÖTT!
 
 

KOMMENTARER

Johan   -  

Låter gott.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: