Hej och wilkomen! Jag heter Alex, är 25 år och kommer från umeå men har vikt in årorna och bor numera i storschtan. I min bloggy kommer ni att läsa om öronsnask, kläa, ångest å ev lite andra kewligheter. Klem så länge!













Vegetariska linsbiffar



Hej goingar! Nu är det ju så här att jag älskar er, nästefter mat. DÄRFÖR tänkte jag härmed ge er ett SÅ-JÄVLA-GOTT recept. Det är ett vegetariskt recept som kräver den Största Möjliga Tystnaden. Alltså nej??? De där va inte ens kul. Vi går vidare....Det är egentligen ganska bajtat från www, men jag har freewheelat lite och kört på ~känsla~ istället. 
 
Recept, 2 portioner
 
1 dl okokta linser
1/2 gul lök
1,5 morötter
2 vitlöksklyftor
1 ägg
0, 75 dl havregryn
2 msk majsmjöl 
Kryddor (Jag hade curry, örter, vitpeppar och salt)
0,5 dl olivolja att steka i
 
Börja med att låta linserna koka, gärna med buljong annars lite salt. Låt koka i cirkadus 10 min!
Medan linserna kokar, så kan du antingen chilla på sofflocket och peta tånaglar eller så kan du börja finriva morötterna, vitlöken och hacka löken. Häll ner i en bunke, tillsätt linserna när de fått svalna en stund. Krydda och rör om! Tillsätt sedan ägg, havregrynoch majsmjöl eller något annat som binder ihop skiten. De går inte att forma till biffar så man får klicka ner dom i varm panna och platta ut med en sked. Låt stekas på varje sida i cirka 3 minuter! ENJOY! Servera gärna med en klick creme fraiche eller dyl annars blir det rätt torrt + sötpotatismos om man vill. 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: