Hej och wilkomen! Jag heter Alex, är 25 år och kommer från umeå men har vikt in årorna och bor numera i storschtan. I min bloggy kommer ni att läsa om öronsnask, kläa, ångest å ev lite andra kewligheter. Klem så länge!













RECEPT! HALLÅ! RECEPT VARE HÄR!



HÖRRNI BANDOLAS! (vad fan är bandolas? vet inte..... d va d första som dök upp i ärthjärnan min) Jag hade tänkt leverera ett recept åt er som jag hoppas ni testar inom en snar framtid! Fast ni måste ju inte. ingen tvång på denna blogg! Det är ett såndäringa -tar-allt-vad-man-har-hemma-pga-csn-är-slut -  recept.

(Lånad bild från www) 

VEGANSK LINSGRYTA
3-4 personer
Ingredienser
3,5-4dl dl Röda linser (Helst okokta)
1 st Lök (typ gullök, vitlök eller annan valfri lök, dock inte "lökar" oki?
2 morötter 
Vatten
1 msk Ingefära (Färsk eller mald)
Kryddor (Typ curry, vitpeppar, chili, lagerblad och ev. lite grönsaksbuljong)
Kokosmjölk (alternativt vatten/grädde)
 
Fräs morötter tillsammans med löken och lite kryddor i typ 1 minut under omrörning. Tillsätt linserna + lite vatten och kokosmjölk. Låt koka upp tills linserna är mjuka, ca 20 minuter! Smaka av med lite mer kryddor och servera med en klick havre fraiché! voilá!
 
 
 

KOMMENTARER

Ellinor Netsö   -  

Jag tänker iaf testa detta recept ;)

Jennifer Palmblad   -  

Så himla gott! Jag måste testa nu nästa vecka, har banne mig inte gjort linsgryta på en halv evighet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: