Hej och wilkomen! Jag heter Alex, är 25 år och kommer från umeå men har vikt in årorna och bor numera i storschtan. I min bloggy kommer ni att läsa om öronsnask, kläa, ångest å ev lite andra kewligheter. Klem så länge!













Torsdag i berlin



 
Alltså! Berlin<3 eventuellt världens jävlar i mig drömmigaste stad, jag fullkomligt ÄLSKADE varenda sekund av denna resa. Vi bodde i Kreuzberg på ett rätt nice hotell som egentligen låg relativt nära till allt. Vi bestämde oss för att åka så lite u-bahn (Om du åker till Berlin och ej örkar gå så mycket som vi gjorde så finns det "Welcome card" som kostar typ 300kr för 5 dagar då får du åka exakt hur mycket du vill + att du får rabatter på museum och annat qul, men vi räknade på att vi ej skulle tjäna på de.) som möjligt och istället traska pga roligare att uppleva snirkliga gator och div än en sketen tunnelbanevagn. Helt rätt!
 
Innan vi bor till berra var jag övertygad om att man inte skulle hinna med så mycket på fem dagar men det fick jag äta opp, för helvitte vi hann med än vad vi hade tänkt oss. Vi hann besöka diverse sevärdheter t.ex Berlinmuren, som ni kan se ett litet avsnitt av här ovanför ↑, judiska museet, förintelsemonumentet men även shopping. På fredagen käkade vi på Lily burger vilket är utan överdrift, DET JÄVLA GODASTE JAG ÄTIT I HANDBÖRJARVÄG, alltså på rillo???? finns dom ens....Det är en liten oprentetiös restaurang där du sitter på ölbackar och rangliga bänkar, det finns svinbra vegan/vegetariska alternativ till burgaren (har jag hört) vi betalade runt 100-lappen för en (som det inte alls framkommer på bilden) svingod och STOR och härlig börgare + en hel hög med sötpotatispommes. Ni FÅR ej missa detta om ni besöker Berlin, lova mig det? ok? Bra. Man kan ta u-bahn (om man inte bor i närheten dvs) till hermannplatz och sedan traska ett par hundra meter därifrån. Kommer mer tips en annan dag, om det uppskattas? Snälla säg JA eller skrik eller viska eller något därikring. KRAM OCH PUSS
 
 
 
 
 

KOMMENTARER

Pegah   -  

BERÄTTA MER!! Är så himla sugen på att spontanåka till Berra, vill veta ALLT jag inte får missa!

Svar: Jaaa, kuul pegah! Jag ser till att fixa ett inlägg med grejer man inte får missa i berra, en helt fantastisk stad!!!
alexaaaa.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: