Hej och wilkomen! Jag heter Alex, är 25 år och kommer från umeå men har vikt in årorna och bor numera i storschtan. I min bloggy kommer ni att läsa om öronsnask, kläa, ångest å ev lite andra kewligheter. Klem så länge!













tomatsoppan som blir bästis med plånkan



Alltså jag skämtar icke när jag säger att jag ikväll har lagat den godaste soppan ever!!!!!!!! Dock inte mitt egna recept men nog vare jag som lagade skiten!! Receptet är fullkomligt snott från tuvessonskan jag vill än en gång poängtera att den här soppan smakar så jävla fantastiskt! Ta mig på orden för helvitte. Jag höftade rätt jävligt men kör såre' ryker era yxskaft! 

 
Recept
 
ca 2 portioner 
 
1-2 pkt krossade tomater
1/2 chili (färsk eller krydda)
2 msk soltorkade tomater
2 dl röda linser (okokta)
1/2 pkt havregrädde
1/2 grönsaksbuljong
2 vitlöksklyftor
1 krm svartpeppar
1 krm fänkål
1 krm timjan
 1 dl vatten
 
 
Hacka vitlök och chili, rosta med olivolja i kastrull. Häll på krossade tomater, krydda järnet (blyga ej med kryddor!!!!) smula ner grönsaksbuljongen och låt koka upp. Ner med de fattiga linserna och låt koka tills de softat till sig. Mixa, mixa, mixa, mixa! Släng ner soltorkade tomater & havregrädde, mixa igen! ÄT och dö av matdöden, snälla 

KOMMENTARER


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: